Aan groepen 5/6 en 7/8

13 juli 2016 - Sapa, Vietnam

Hoi allemaal,

We zitten in Sapa in Vietnam. Gisteren en eergisteren zijn we gaan wandelen, door de bergen. Je ziet hier in de bergen overal rijstvelden en veel buffels. We weten nu hoe je rijst teelt. Wat wij eten zijn eigenlijk de zaadjes. Er lopen hier ook heel veel vrouwtjes rond in hele bijzondere klederdracht. In alle dorpen hebben ze weer andere kleren aan. Soms heel veel kleuren en soms bijna helemaal zwart. De vrouwtjes liepen altijd met ons mee toen we gingen wandelen omdat ze hopen dat we wat van ze zouden kopen.

Vanavond gaan we weer terug naar Hanoi, met de nachttrein. In Hanoi is het superwarm dus gelukkig zitten we in een hotel met een mini-zwembad op het dak.

De taal is heel raar in Vietnam, de a kun je bijvoorbeeld op 6 verschillende manieren uitspreken. Ze weten hoe ze de letters moeten uitspreken doordat ze heel veel verschillende tekens op en aan de letters zetten. Annie heeft het allemaal opgeschreven voor haar project.

Jullie hebben vandaag juffendag. We zouden best mee willen naar het Twiske, maar dat gaat niet. Hebben jullie het leuk gehad? Hopelijk heeft het niet geregend?

Gelukkig hebben jullie ook bijna vakantie. Wij hebben begrijpend lezen en spelling helemaal af en de rest bijna, maar nog niet helemaal. We weten niet zeker of het vrijdag allemaal al af is, dus dan hebben jullie nog eerder vakantie dan wij!

Supergoed dat jullie een 8 hadden voor het project Aimy en Maaike! Ik (Annie) had het wel leuk gevonden om jullie presentatie te zien, hopelijk kunnen jullie dat nog later doen. (als jullie hem niet verwijderd hebben) Hebben jullie zin in de vakantie? Ik (Pleun) zou dol graag willen weten waar jullie allemaal naar toe gaan misschien kunnen jullie het vertellen in een reactie die jullie plaatsen.

Ik (Pleun) mis Beer heel erg ik zou heel blij zijn als ik hem weer zie en hem heel hard knuffelen.

Mama zegt dat we vrijdagochtend (bij jullie) zouden kunnen skypen als jullie ook zouden kunnen, met allebei de klassen. Wij zijn dan in Hanoi en hebben dan goede wifi in het hotel, dus als dat lukt moeten jullie maar even een berichtje sturen dan kunnen we dat afspreken. Als het niet lukt wensen we jullie alvast een hele fijne vakantie!!

Groetjes van Annemay en Pleun

1. Linda Visser:
    Hoi Annemay en Pleun,
    Wat een leuke avonturen maken jullie weer mee.
    Wij gaan volgende week naar Schotland. We gaan met de auto een rondreisje maken en ik (Jorja) ga heel vaak een high tea doen.
    De laatste 2 weken gaan we naar Oostenrijk. We gaan dan wandelen, zwemmen, mountainbiken, raften, ziplinen, rodelen, tennissen, klimmen en Olympische Spelen kijken.
    Veel plezier nog.
    Timo en Jorja
  2. Tanja van der Hulst:
    13 juli 2016
    Hoi Pleun en Annemay ik (Charise)ga naar Canada en we gaan met de camper rondreizen.
    We vliegen eerst naar Vancouver daar halen we de camper op en dan gaan we met de boot naar Vancouver Island en daar rondrijden. We gaan daar ook whale watchen. Dan ga je met een bootje de zee op en dan ga je orka's en walvissen zoeken. Ik vind dit wel spannend.
    Als we Vancouver Island hebben gezien gaan we weer terug met de boot en dan langzaam aan naar Jasper in de Rocky Mountains. Daarna gaan we naar Alberta en gaat mama mij laten zien waar zij heeft gewoond en gewerkt. En dan gaan we daar kamperen met vrienden. Hierna gaan we weer terug naar de Rocky Mountains en gaan we naar de Columbian Icelfields en Banff en dan zit de vakantie er op en vertrekken we weer vanuit Calgary in Alberta. Ik heb er heel veel zin in. Ik hoop ook dat we een beer gaan zien, maar dan wel vanuit de camper!
    Groetjes Charise
  3. Maaike:
    Hoi Annemay en Pleun
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen
    Wij gaan op vakantie naar Turkije Groetjes van Maaike
  4. Aimy❤️:
    15 juli 2016
    Heyyy
    Ik ga naar Mallorca op vakantie
    Vandaag hebben we oficeel vakantie super leuk
    Xxx aimy❤️
  5. Beer Stam:
    15 juli 2016
    Hoi Pleun en de rest, ik mis jou ook heel erg. Ik heb je etui meegenomen dus die krijg je terug als ik je weer zie. Ik ga naar Brabant op vakantie. Ik was de laatste week 3 dagen ziek maar nu ben ik weer beter. De juffendag was leuk. Als je weer thuis bent dan moeten we snel afspreken om te spelen. Fijne verjaardag morgen. Groetjes van Beer, ook van Aletta en Daan
  6. Dannick:
    19 juli 2016
    Hallo allemaal,
    Wij gaan over twee weken naar Kefalonia in Griekenland. Daar gaan we twee weken het mooie eiland bekijken, verschillende dorpjes en strandjes bezoeken en veel zwemmen en snorkelen. Daarna ga ik in de laatste week van de zomervakantie nog huttenbouwen in Oostzaan. Daarna ga ik me voorbereiden om naar m'n nieuwe school te gaan. Ik ga namelijk groep 8 op de Noorderschool doen. Groetjes van Dannick
  7. Jada:
    21 juli 2016
    Ik zit in braband
    Ik weet nog niet waar ik met mijn moeder naartoe ga, waarschijnlijk ga ik naar belgie/duitsland
    Groetjes Jada❤