Moskou, door de ogen van mama

11 juni 2016 - Moskou, Rusland

Zaterdag gearriveerd in Moskou. We zitten midden in het centrum, op loopafstand van het Rode Plein, Kremlin, De Basiliuskathedraal (weet iemand dan wat dat is?), het Bolshoitheater en niet te vergeten de Gum en de Tsum, de grote prachtige warenhuizen. En dan is het centrum eigenlijk maar heel klein. Zondag blijkt het Russia Day te zijn. Alle winkels zijn gewoon open, maar het is duidelijk dat heel veel mensen vrij hebben en feest komen vieren in de stad. De stad is prachtig versierd, ze houden hier heel erg van bloemen! Echt of nep maakt ze niet zoveel uit... Zie de foto's van de straatversieringen.

We hebben de hele zondag door de stad getrokken en hebben een paar keer een enorme plensbui gehad. Soms konden we schuilen, maar soms ook niet en waren we, voor dees de meegenomen plastic ponchos had uitgepakt, al doorweekt. Schuilen in de Gum leerde overigens dat Marlies en Fred nog nergens te zien zijn, en ik vermoed dat dat ook nog wel even zal duren...

Zondagavond zijn we naar het ballet in het Bolshoi geweest, superklassiek, Les Sylphides. We wisten dat we niet in de grote zaal zouden zitten, want daar was een opera van 3,5 uur, en dat vond dees iets too much voor de kinderen, maar we verheugden ons op de kleine zaal, die volgens internet ook prachtig was en ons de hele Bolshoi-ervaring goed zou kunnen geven. Wat een teleurstelling toen bleek dat de kleine zaal helemaal niet eens in het Bolshoitheater was, maar bij de buren! Maar ook deze zaal was inderdaad overdadig imposant, de Russen mooi opgedoft en de Amerikanen en wijzelf in spijkerbroek, en het ballet vonden de kinderen alles tussen 'frappant' en 'apart'.

1. Henk:
    14 juni 2016
    Nou nou veel gedaan hoor. Nu maar even uitrusten in de trein. Mooie stad hè Moscow. Veel uiterlijk vertoon. Maar zullen de bewoners, mensen er gelukkig geweest zijn. In ieder geval konden ze in de kerken terecht, daar zijn er genoeg van. Geniet en veel plezier.
  2. Aimy❤️:
    14 juni 2016
    Nou zo te horen hebben jullie al heel veel gezien nu effe uitrusten in de trein ik kan niet wachten tot het antwoord van het raadsel zelf vind ik het heel ingewikkeld als ik het zo lees ik heb ook zo zin in de volgende video veel plezier verder
    Geniet er van
    En bij ons op school hebben we morgen 15 juni woensdag de GROTEREKENDAG
    En donderdag 16 juni gaan we naar de rioolwaterzuivering jammer dat je er niet bij kan zijn Annemay en pleun
    Ik vertel wel in de volgende reactie hoe het was ik mis jullie heel er op school is het wel effe wennen zonder jou Annemay het is nu niet Zo mooi weer bij ons dus het strandje komt niet van pas
    Xoxo aimy
  3. Linda Visser:
    14 juni 2016
    Leuk om te lezen die verhalen uit Moskou ..... brengt weer herinneringen naar boven. Veel plezier in de trein de komende dagen.